نامه هایی به هیچکس!

به همایی که از جهنم تا کویر، بی ادعاتر از آب، در برابر آتشبار آفتاب، لحظه ای سایه اش را از سرم دریغ نکرد؛ بی صدا بی ریا بی توقع

نامه هایی به هیچکس!

به همایی که از جهنم تا کویر، بی ادعاتر از آب، در برابر آتشبار آفتاب، لحظه ای سایه اش را از سرم دریغ نکرد؛ بی صدا بی ریا بی توقع

شب فراق تو، هر شب که هست، یلدایی ست

سماع ضربی ها باشد انگار؛ شور شرّه مضراب ها بیتابش می کند، زخم زخمه تار از پود دل می کند و ساز که آرام می گیرد، یلدا آغاز می شود:

دانی که چیست دولت؟ دیدار یار دیدن

در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن

 

از جان طمع بریدن آسان بود ولیکن

از دوستان جانی مشکل توان بریدن

 

خواهم شدن به بستان؛ چون غنچه با دل تنگ

وانجا به نیکنامی، پیراهنی دریدن

 

گه چون نسیم با گل راز نهفته گفتن

گه سرّ عشقبازی از بلبلان شنیدن

 

بوسیدن لب یار اول ز دست مگذار

کآخر ملول گردی از دست و لب گزیدن

 

فرصت شمار صحبت کز این دوراهه منزل

چون بگذریم دیگر نتوان به هم رسیدن

 

گویی برفت حافظ از یاد شاه یحیی

یا رب به یادش آور درویش پروریدن

نظرات 5 + ارسال نظر
پونه پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1388 ساعت 20:01

از جان طمع بریدن آسان بود ولیکن

از دوستان جانی مشکل توان بریدن

انجمن ققنوس یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:24

درک می کنم استاد. احساست نسبت به ما اینه، نیست:

من رستم و سهراب، تو؛ این جنگ چه جنگی است؟
گر زخم زنم حسرت و گر زخم خورم ننگ

یک روز دو دلباخته بودیم من و تو!
اکنون تو ز من دل‌زده‌ای! من ز تو دلتنگ

نه دلت میاد شاگردهات و تنبیه کنی. نه می تونی اشتباهاتمون و نادیده بگیری

پیام دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 20:21 http://hayran.blogsky.com

چو برشکست صبا زلف عنبرافشانش
به هر شکسته که پیوست تازه شد جانش

کجاست همنفسی تا به شرح عرضه دهم
که دل چه می کشد از روزگار هجرانش

دمت گرم، حال دادی، آخرش یکی پیدا شد که اهل شعر و شاعری باشه و به ما سربزنه، با هرکی از شعر می گفتم حس و حال نداشت
دوست دارم بیشتر هم روبشناسیم

کتایون جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:00

به تمنای تو دریا شده ام ، گرچه یکی ست ، سهم یک کاسه ی آب و دل دریا از ماه . . .

می توانم با مرگ مقابله کنم،شکنجه را تحمل کنم...

اما سکوت تو را نه....

سلی شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 18:46

امشب شب یلدامون هم با خاطرات باتوم خوردنامون تموم شد.
اصلا هم زیبا نبود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد